Πώς να χρησιμοποιήσετε το παιχνίδι για να αναπτύξετε δεξιότητες σε παιδιά με αυτισμό

pos-na-xrisimopoiisete-to-paixnidi-gia-na-anaptyksete-deksiotites-se-paidia-sto-fasma-toy-aytismoyΓια τα περισσότερα παιδιά, το παιχνίδι προκύπτει φυσικά και αποτελεί ένα σημαντικό μέρος στην ανάπτυξή τους. Συχνά, για τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, οι ευχάριστες δραστηριότητες όπως είναι διάφορα παιχνίδια, θα πρέπει να μαθαίνονται. Η θεραπεία μέσω παιχνιδιού μπορεί να κινητοποιήσει τα παιδιά με αυτισμό και να τους δώσει ένα τρόπο να εκφραστούν ενώ παράλληλα να μάθουν σημαντικές δεξιότητες για την ζωή.

Οδηγίες

  • Χρησιμοποιείστε διερευνητικά παιχνίδια και εύκολα στην χειραγώγηση για να δείξετε στα παιδιά με αυτισμό πώς να αλληλεπιδρούν με τα αντικείμενα και το περιβάλλον γύρω τους. Παιχνίδια με συγκεκριμένη διαχείριση, όπως είναι η σύνθεση ενός παζλ ή το χτίσιμο με τουβλάκια, διδάσκουν στα παιδιά με αυτισμό την αντίληψη και την επίλυση προβλημάτων. Τα παιχνίδια διερεύνησης όπως είναι το ρίξιμο μιας μπάλας σε μια τρύπα εισάγει την σχέση αιτίας-αποτελέσματος και βοηθάει στην αισθητηριακή ανάπτυξη.

 

  • Αναπτύξτε τις δεξιότητες των παιδιών με αυτισμό επιλέγοντας παιχνίδια που θα προκαλέσουν οπτική εντύπωση, με έντονα χρώματα, σε ποικιλία σχήματος και υφής που θα κεντρίσουν την προσοχή τους. Ενισχύστε την σωματική δραστηριότητα με κύλισμα, τσουλήθρες, κούνιες και παιχνίδια αλληλεπίδρασης όπως είναι το κυνηγητό. Η σωματική δραστηριότητα δείχνει στα παιδιά με αυτισμό τον τρόπο να επηρεάζουν τα αντικείμενα γύρω τους και να αλληλεπιδρούν με τους άλλους ανθρώπους. Χρησιμοποιείστε βίντεο με χορό και μουσικά όργανα για να ενθαρρύνετε την προσωπική έκφραση του παιδιού.

 

  • Βάλτε το παιδί να ασχοληθεί με το λειτουργικό παιχνίδι, όπου μπορεί το ίδιο να παρέχει τα κατάλληλα ηχητικά εφέ και τις αντιδράσεις για ένα παιχνίδι ή ένα καθημερινό αντικείμενο. Για παράδειγμα, το παιδί μπορεί να υποκρίνεται πως πίνει ένα υγρό από το ποτήρι και μετά να σκουπίζει το στόμα του/ της. Στο λειτουργικό παιχνίδι το παιδί μιμείται τις κατάλληλες αντιδράσεις για κάθε περίσταση ή εκείνες που έχει ήδη μάθει.

 

  • Τα παιχνίδια ρόλων και το κοινωνικό παιχνίδι μιμούνται πραγματικές καταστάσεις. Τα παιδιά με αυτισμό μπορούν να μάθουν για τον κόσμο γύρω τους μέσω της εμπειρίας των αλληλεπιδράσεων που έχουν άλλα άτομα σε μια ποικιλία από σχέσεις, όπως είναι η σχέση δασκάλας-παιδιού και πωλητή-πελάτη. Οι ιστορίες με κοινωνικό περιεχόμενο και «σενάριο» συντελούν στην ανάπτυξη λεκτικών δεξιοτήτων και στην εκμάθηση των κανόνων της κοινωνίας.

 

  • Ενθαρρύνετε παιδιά με αυτισμό να συμμετέχουν σε συμβολικό παιχνίδι και σε παιχνίδια υποκριτικής αν μπορούν να συμμετέχουν έστω και σε βασικό επίπεδο σε αυτά. Στο συμβολικό παιχνίδι τα παιδιά μπορούν να υποκριθούν πως ένα αντικείμενο είναι κάτι άλλο από αυτό που είναι. Για παράδειγμα,  μια ρακέτα του τένις μπορεί να είναι κιθάρα και μια βούρτσα μαλλιών μικρόφωνο. Το συμβολικό παιχνίδι επιτρέπει στα παιδιά με αυτισμό να αναπτύξουν ευελιξία σκέψης.

 

  • Αφήστε τα παιδιά με αυτισμό να μάθουν παιχνίδια από άλλα παιδιά σε μικρή ομάδα και μέσω αυτού του παιχνιδιού, στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους, να αναπτύξουν δεξιότητες κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

 

  • Δημιουργείστε δομημένη ώρα παιχνιδιού ώστε να υπάρχει συνοχή και επανάληψη. Χρησιμοποιείστε οικεία αντικείμενα, αλλά εισάγετε και καινούρια υλικά και διαφορετικού τύπου παιχνίδια για να διατηρήσετε τα παιχνίδι αυθόρμητο και ευχάριστο.

 

 

Πηγή: http://autism.voirici.net/

koritsaki_transparent backgroundΜέτρο μας η εξέλιξή σας.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s