Τρόποι χαλάρωσης και αισθητηριακής διέγερσης

tropoi-xalarosis-kai-aisthitiriakis-diegersis

Το παιδί σας δέχεται πλήθος ερεθισμάτων που πολλές φορές δεν μπορεί να επεξεργαστεί. Βοηθήστε το με απλές ασκήσεις χαλάρωσης ή αισθητηριακής διέγερσης ανάλογα με τη συμπεριφορά που παρουσιάζει σε νέα ερεθίσματα.

Να θυμάστε, όμως, πως το κάθε παιδί είναι ξεχωριστό. Κάτι που ηρεμεί το παιδί σας μπορεί να ενοχλεί ένα άλλο παιδί. Εσείς ξέρετε καλύτερα το παιδί σας και μπορείτε να κάνετε τις κατάλληλες επιλογές.

 

Δραστηριότητες χαλάρωσης

  • Δοκιμάστε ένα ζεστό μπάνιο.
  • Αφήστε το κατοικίδιο ζωάκι σας να κάτσει στην αγκαλιά του παιδιού σας, ασκώντας ελαφριά πίεση.
  • Το παιδί κάθεται σε μια κουνιστή καρέκλα ή αιώρα κουνώντας αργά το σώμα του.
  • Το παιδί ξαπλώνει στον καναπέ ενώ εσείς τοποθετείτε πάνω του, από το λαιμό και κάτω, μαξιλάρια. Πιέζετε ελαφρά αλλά σταθερά, δημιουργώντας μιαν «αγκαλιά» από μαξιλάρια.
  • Ρούχα συμπίεσης: «αγκαλιάζοντας» το παιδί παρέχουν ανακούφιση και ηρεμία.
  • Μπορείτε να τυλίξετε το παιδί (όχι σε σημείο που να αισθάνεται άβολα) με μια κουβέρτα ή μια μεγάλη πετσέτα θαλάσσης.
  • Παρέχετε μια άνετη, ήσυχη περιοχή για να μπορεί το παιδί να απομονώνεται (για διάβασμα ή χαλάρωση σε περίπτωση εκνευρισμού) όπως μια μικρή σκηνή γεμάτη με μαξιλάρια, πουφ, κουβέρτες κτλ.
  • Στοματική χαλάρωση: το παιδί ρουφάει νερό από ένα αθλητικό μπουκάλι ή από ένα καλαμάκι. Οι γλυκές γεύσεις είναι χαλαρωτικές για το παιδί.
  • Έντονη άσκηση με το στόμα: το παιδί μασάει τσίχλα ή δαγκώνει ένα καλαμάκι.
  • Έντονη άσκηση για το σώμα: το παιδί φορά ένα σακίδιο στην πλάτη ή κουβαλά ένα κουτί με παιχνίδια ή βιβλία, σπρώχνει ένα καρότσι, τραβά και σπρώχνει παιχνίδια, μετακινεί έπιπλα, πλάθει ζυμάρι.
  • Το παιδί σφίγγει μια μπάλα από αφρό, πηλό, πλαστελίνη, μπάλες Koosh κτλ.
  • Μπορείτε να τυλίξετε το παιδί σε ένα στρώμα γυμναστικής από τους ώμους μέχρι τα πόδια, καθώς προσποιείστε πως φτιάχνετε χοτ-ντογκ. Συνεχίστε το παιχνίδι υποκρινόμενοι πως βάζετε κέτσαπ, μουστάρδα κτλ. ενώ πιέζετε το στρώμα από πάνω μέχρι κάτω.
  • Διαμορφώστε το χώρο: χαμηλώστε τα φώτα, επιλέξτε χρώματα για τους τοίχους που καλμάρουν το παιδί, προσθέστε μυρωδιές βανίλιας και λεβάντας, τοποθετήστε οπτικά ερεθίσματα με απαλή κίνηση (λάμπα λάβας ή παρόμοιου τύπου λάμπες) και βάλτε να παίζει απαλή, ρυθμική μουσική.

 

Δραστηριότητες για να αυξήσετε την αισθητηριακή διέγερση του παιδιού

Πολλές από τις δραστηριότητες που ηρεμούν το παιδί σας το βοηθούν να είναι πιο δεκτικό σε ερεθίσματα. Σε συνδυασμό με τις παραπάνω δραστηριότητες, δοκιμάστε τις εξής:

  • Γρήγορο κούνημα στην κουνιστή καρέκλα ή αιώρα.
  • Πήδημα με σχοινάκι ή πάνω σε μικρό τραμπολίνο. Αναπήδηση σε μπάλα θεραπείας ενώ το παιδί βρίσκεται καθισμένο πάνω της.
  • Παιχνίδι με σχοινάκι ή πηδηματάκια με χέρια και πόδια σε έκταση, περπάτημα ζώων (animal walks).
  • Στοίβαγμα βιβλίων και άλλων βαριών αντικειμένων.
  • Παιχνίδι σε χώρο με εξοπλισμό παιδικής χαράς.
  • Το παιδί μπορεί να στοιβάξει καρέκλες ή να σπρώξει έπιπλα.
  • Δραστηριότητες συμπίεσης: το παιδί κάνει όρθιες κάμψεις στον τοίχο, σπρώχνει μαζί τις παλάμες του, αγκαλιάζει τον εαυτό του.
  • Ασκήσεις που δίνουν ερέθισμα στο στόμα: ξινά γλυκά, τσίχλα μέντας, τραγανιστά φαγητά (κριτσίνια, καρότα, κτλ).
  • Μουσική με γρήγορο ρυθμό.

 

Πηγή: therapystreetforkids.com

koritsaki_transparent backgroundΜέτρο μας η εξέλιξή σας.

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s