Μάθετε Περισσότερα για την Επικοινωνία του Παιδιού σας. Κεφ.2

Αναγνωρίστε τις αισθητηριακές προτιμήσεις του παιδιού σας

Οι εικόνες, οι ήχοι, οι μυρωδιές, τα συναισθήματα, και οι κινήσεις, που αρέσουν ή δεν αρέσουν στο παιδί σας, αποτελούν τις αισθητηριακές προτιμήσεις του. Το να αναγνωρίζετε αυτές τις προτιμήσεις θα διευκολύνει την κατανόηση της συμπεριφοράς του παιδιού σας.

Θα σας δείξει, ακόμα, από πού να ξεκινήσετε να βοηθάτε το παιδί σας να μάθει να επικοινωνεί. Όταν το παιδί σας αρχίσει να λαμβάνει πληροφορίες μέσω της αίσθησης που προτιμά, να μπορεί να προσέχει για περισσότερο και να μαθαίνει πιο πολλά. Ανακαλύπτοντας τις αισθητηριακές προτιμήσεις του παιδιού σας, θα ξέρετε ποιες δραστηριότητες θα κινητοποιήσουν και θα ευχαριστήσουν περισσότερο το παιδί, καθώς και εσάς. Συμπληρώστε τις αισθητηριακές προτιμήσεις του παιδιού σας στις επόμενες σελίδες, για να παρακολουθείτε ποιες αισθήσεις προσπαθεί να βρει ή να αποφύγει το παιδί σας.

 

Οι αισθητηριακές προτιμήσεις του παιδιού μου

Παρατηρήστε τις αισθητηριακές προτιμήσεις του παιδιού σας. Μετά τσεκάρετε τα ανάλογα πεδία.

 

Κίνηση

Το παιδί μου είναι υποευαίσθητο στην κίνηση και ζητάει την κίνηση:

  • πηδώντας
  • λικνίζοντας
  • στριφογυρίζοντας
  • παίζοντας σωματικά παιχνίδια, π.χ. να τον πετούν στον αέρα
  • τρέχοντας πέρα δώθε
  • Άλλο _______________________________

 

Το παιδί μου δείχνει ότι είναι υπερευαίσθητο στην κίνηση:

  • δείχνοντας φόβο για τις (κυλιόμενες) σκάλες
  • δείχνοντας φόβο για τις κούνιες, τις τσουλήθρες και τις τραμπάλες
  • νιώθοντας ναυτία όταν ταξιδεύουμε
  • Άλλο _______________________________

 

Το παιδί μου έχει προβλήματα κινητικού προγραμματισμού:

  • Είναι αδέξιος ή σκοντάφτει πάνω σε πράγματα.
  • Δεν χρησιμοποιεί τα παιχνίδια κατάλληλα.
  • Παίζει με το ίδιο παιχνίδι ξανά και ξανά.
  • Δεν αντιγράφει τα πράγματα που κάνω.
  • Κάνει μια δραστηριότητα μόνο μια φορά (π.χ. κατεβαίνει ην τσουλήθρα μόνο μία φορά).
  • Τριγυρνάει άσκοπα.
  • Ξαπλώνει πολύ.
  • Δυσκολεύεται να σβήσει κεριά.
  • Με καταλαβαίνει αλλά δεν μιλάει.
  • Δυσκολεύεται να «βρει» μια λέξη που έχει ξαναπεί.
  • Αρθρώνει λάθος τις λέξεις που μπορεί να πει.
  • Έχει ασυνήθιστη φωνή.
  • Άλλο ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________________________

 

Αφή

Το παιδί μου είναι υποευαίσθητο στην αφή και την ψάχνει:

  • ζητώντας αγκαλιές μεγάλης διάρκειας
  • τυλίγοντας τον εαυτό του με κουβέρτες
  • στριμώχνοντας τον εαυτό σε στενά σημεία (π.χ. πίσω από τον καναπέ)
  • επιμένοντας να φορέσει στενά ρούχα
  • ξαπλώνοντας στο πάτωμα
  • πέφτοντας πάνω σε άλλους
  • χειροκροτώντας
  • κρατώντας αντικείμενα
  • βάζοντας αντικείμενα στο στόμα του
  • τρίζοντας τα δόντια του
  • σπάνια κλαίει όταν χτυπάει
  • Άλλο _______________________________

 

Το παιδί μου δείχνει ότι είναι υπερευαίσθητο στην αφή:

  • Δεν του αρέσει να έχει κολλώδη πράγματα στα χέρια του (π.χ. πλαστελίνη, λάσπη ή μπογιά).
  • Του αρέσουν και δεν του αρέσουν κάποια υφάσματα.
  • Δεν του αρέσει να φοράει καπέλα και γάντια.
  • Δεν του αρέσει να του κόβουν και να του πλένουν τα μαλλιά.
  • Δεν του αρέσουν τα τραγανά, λαστιχωτά φαγητά.
  • Άλλο _________________________________

 

Ακοή

Το παιδί μου είναι υποευαίσθητο στους ήχους:

  • Δεν φαίνεται να του αρέσει να ακούει τι λένε οι άνθρωποι γύρω του.
  • Του αρέσει η μουσική και κάποιοι ήχοι.
  • Του αρέσουν τα παιχνίδια που κάνουν συγκεκριμένους ήχους.
  • Του αρέσει όταν του μιλάω με ζωηρό τρόπο.
  • Άλλο _________________________________

 

Το παιδί μου είναι υπερευαίσθητο στους ήχους και μπορεί να τους αποφεύγει:

  • Καλύπτει τα αυτιά του.
  • Κλαίει όταν χρησιμοποιώ συσκευές (π.χ. ηλεκτρική σκούπα, πιστολάκι).
  • Του αρέσει όταν χρησιμοποιώ ήρεμη φωνή.
  • Μπορεί να ακούσει και τους πιο σιγανούς ήχους.
  • Άλλο __________________________________

 

Όραση

Το παιδί μου είναι υποευαίσθητο σε πράγματα που βλέπει και αποζητά οπτικές αισθήσεις:

  • αναβοσβήνοντας τα φώτα
  • παρακολουθώντας επαναληπτικές κινήσεις (π.χ. σελίδες βιβλίων που γυρνάνε, πόρτες που ανοιγοκλείνουν, τα δάχτυλά του που κινούνται μπροστά από το πρόσωπό του).
  • Βάζοντας πράγματα σε σειρά
  • Κοιτάζοντας πράγματα με την άκρη του ματιού του
  • Κοιτάζοντας πράγματα από ασυνήθιστες γωνίες
  • Άλλο ___________________________________

 

Το παιδί μου είναι υπερευαίσθητο σε πράγματα που βλέπει και μπορεί να  αποφεύγει κάποιες οπτικές αισθήσεις:

  • Προτιμά το σκοτάδι.
  • Ανοιγοκλείνει τα μάτια του συχνά.
  • Αποφεύγει τον ήλιο.
  • Άλλο __________________________________

 

Όσφρηση και γεύση

Το παιδί μου είναι υποευαίσθητο σε κάποιες μυρωδιές ή γεύσεις και τις αποζητά:

  • Εξερευνά πράγματα γλύφοντας ή/και μυρίζοντάς τα.
  • Του αρέσουν τα πολύ αλμυρά ή πολύ ξινά φαγητά.
  • Άλλο ___________________________________

 

Το παιδί μου είναι υπερευαίσθητο σε κάποιες μυρωδιές ή γεύσεις και τις αποφεύγει:

  • Του αρέσουν τα άνοστα φαγητά.
  • Είναι ευαίσθητος σε κάποιες μυρωδιές (π.χ. κολόνια).
  • Άλλο ___________________________________

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s