Η εργοθεραπεία μπορεί να ωφελήσει ένα παιδί με αυτισμό και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής του. Στόχος είναι να διατηρεί, να βελτιώνει ή να αναπτύσσει δεξιότητες που επιτρέπουν στο παιδί να συμμετέχει ανεξάρτητα σε δραστηριότητες. Δεξιότητες λεπτής και αδρής κινητικότητας, δεξιότητες αντιγραφής, δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης, και κοινωνικοποίησης είναι κεντρικές στην εργοθεραπεία.
Μέσω της εργοθεραπείας, ένα παιδί με αυτισμό μπορεί να βοηθηθεί τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο με το να εξασκηθεί στην ένδυση, στο να πηγαίνει τουαλέτα, στο να καλλωπίζεται – αυτοφροντίζεται, να αναπτύξει κοινωνικές δεξιότητες, κινητικές και οπτικές δεξιότητες που βοηθούν στη γραφή, στην ανάγνωση, στη χρήση του ψαλιδιού, και στο συντονισμό αδρών κινήσεων που θα το βοηθήσουν σε δραστηριότητες όπως το να περπατά κατάλληλα ή να κάνει ποδήλατο.
Η εργοθεραπεία είναι, συνήθως, μέρος μιας συλλογικής προσπάθειας επαγγελματιών υγείας και εκπαίδευσης, των γονέων και άλλων μελών της οικογένειας. Ένα παιδί με αυτισμό μπορεί να κατακτήσει μέσω μιας τέτοιας συνεργασίας ακαδημαϊκές και κοινωνικές δεξιότητες, δεξιότητες παιχνιδιού με σκοπό την επιτυχή του ένταξη στο κοινωνικό σύνολο.
Πηγή: Irish Autism Action