Μεθοδος SCERTS

Η μέθοδος  SCERTS  είναι ένα περιεκτικό, διεπιστημονικό μοντέλο για την ενίσχυση δεξιοτήτων στον Κοινωνικό-επικοινωνιακό τομέα, στη Ρύθμιση του Συναισθήματος και την υποστήριξη στις Κοινωνικές Συναλλαγές για παιδιά και εφήβους με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και τις οικογένειές τους.

Πρόκειται για μια προσέγγιση, η οποία βασίζεται σε θεωρητικό και εμπειρικό επίπεδο και σε άλλες προσεγγίσεις όπως οι θετικές συμπεριφοριστικές μέθοδοι, τα οπτικά βοηθήματα, η αισθητηριακή υποστήριξη, η εναλλακτική μέθοδος επικοινωνίας, και οι κοινωνικές ιστορίες. Έχει αναπτυχθεί από πληθώρα επιστημόνων με χρόνια ερευνητικής και κλινικής εμπειρίας στον αυτισμό.

Η επικέντρωση στον τομέα της Κοινωνικής Επικοινωνίας εμπλέκει την ανάπτυξη αυθόρμητης, λειτουργικής επικοινωνίας και τη σύναψη ασφαλών, έμπιστων σχέσεων με παιδιά και ενηλίκους. Η Ρύθμιση του Συναισθήματος εμπλέκει την ενίσχυση της ικανότητας ρύθμισης του συναισθήματος ώστε το παιδί να μπορεί να μαθαίνει και να αλληλεπιδρά. Η υποστήριξη στις Κοινωνικές Συναλλαγές συμπεριλαμβάνει την υποστήριξη των παιδιών, των οικογενειών και επαγγελματιών για να μεγιστοποιείται η μάθηση, οι θετικές σχέσεις και οι επιτυχημένες κοινωνικές εμπειρίες στο σπίτι, στο σχολείο και στην κοινότητα. Η μέθοδος βασίζεται σε οπτικά βοηθήματα για την Κοινωνική Επικοινωνία και τη Ρύθμιση του Συναισθήματος. Βασίζεται στην έρευνα της ανάπτυξης του παιδιού και των βασικών ζητημάτων στον αυτισμό, όπως συμβαίνει στο Floortime και στο RDI.

Η μέθοδος SCERTS, δίνει έμφαση στη σπουδαιότητα της επικοινωνιακής πρωτοβουλίας του παιδιού, καθώς και σε ημι-δομημένες δραστηριότητες για μια ευρεία γκάμα διδακτικών στόχων όπως, παράκληση, χαιρετισμός, έκφραση συναισθημάτων και άρνηση/διαμαρτυρία.

Στη θεραπευτική αυτή μέθοδο, συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί, οι θεραπευτές, οι γονείς και τα αδέλφια, καθώς οι δραστηριότητες λαμβάνουν χώρα στην καθημερινότητα του παιδιού. Οι αντικειμενικοί στόχοι διδασκαλίας π.χ. για το γεύμα ορίζονται με τον ίδιο τρόπο που ορίζονται και στην περίπτωση των δραστηριοτήτων παιχνιδιού. Οι αντικειμενικοί στόχοι για το παιδί είναι αναπτυξιακά κατάλληλοι και στοχεύουν σε λεκτικά και μη λεκτικά είδη επικοινωνίας.

Το εξατομικευμένο πρόγραμμα του μπορεί να περιλαμβάνει τακτικά διαλείμματα, ευκαιρίες για εμπλοκή σε αισθητηριακές και κινητικές δραστηριότητες, και εναλλαγή των πλαισίων μάθησης. Οι θεραπευτές γίνονται ειδικοί στο να αναγνωρίζουν τα σημάδια που δείχνουν ότι το παιδί δυσκολεύεται να ρυθμίσει το συναίσθημά του και το βοηθούν να συγκεντρωθεί εμποδίζοντας την επιδείνωση μιας προβληματικής συμπεριφοράς (π.χ. απλοποιώντας τα απαιτητικά έργα ή επεξηγώντας περαιτέρω τα ερεθίσματα με τη χρήση οπτικών βοηθημάτων).

 

Πηγή: Irish Autism Action

 

 

koritsaki_transparent backgroundΜέτρο μας η εξέλιξή σας!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s